MARTIGNONE, Francesca
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.150
NA - Nord America 1.604
AS - Asia 629
AF - Africa 9
SA - Sud America 7
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
OC - Oceania 3
Totale 4.405
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.602
IT - Italia 590
IE - Irlanda 559
SE - Svezia 260
SG - Singapore 240
HK - Hong Kong 222
UA - Ucraina 202
DE - Germania 201
RU - Federazione Russa 160
CN - Cina 126
FI - Finlandia 90
GB - Regno Unito 39
BE - Belgio 14
TR - Turchia 14
FR - Francia 8
PH - Filippine 8
CH - Svizzera 7
ID - Indonesia 7
ES - Italia 5
ET - Etiopia 5
IL - Israele 4
ZA - Sudafrica 4
CL - Cile 3
EU - Europa 3
MY - Malesia 3
NL - Olanda 3
AU - Australia 2
HR - Croazia 2
NO - Norvegia 2
PT - Portogallo 2
RO - Romania 2
TW - Taiwan 2
UY - Uruguay 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AT - Austria 1
BG - Bulgaria 1
BR - Brasile 1
CA - Canada 1
GR - Grecia 1
IR - Iran 1
JP - Giappone 1
LV - Lettonia 1
MX - Messico 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PE - Perù 1
Totale 4.405
Città #
Dublin 553
Jacksonville 348
Hong Kong 222
Dearborn 187
Wilmington 120
Ann Arbor 107
Chandler 90
Singapore 89
Lawrence 65
Princeton 65
Milan 60
Moscow 51
Woodbridge 47
Ashburn 44
Beijing 44
Andover 38
Houston 35
Piemonte 28
Rende 27
Rome 25
San Mateo 22
Genoa 18
Turin 17
Modena 15
Bologna 14
Brussels 14
Santa Clara 14
Helsinki 13
Boardman 12
Nanjing 12
Fairfield 11
Hefei 10
Montefalco 10
Norwalk 10
Los Angeles 9
Seattle 9
Kunming 8
Catania 7
Chioggia 7
Dallas 7
Lecce 7
Mülheim 7
Palermo 7
Denizli 6
Jinan 6
Messina 6
Novara 6
Parma 6
Reggio Emilia 6
Venice 6
Eslöv 5
Guangzhou 5
L’Aquila 5
Pavia 5
San Diego 5
Assago 4
Baranello 4
Casale Monferrato 4
Florence 4
Gangi 4
Giulianova 4
Shanghai 4
Adana 3
Agno 3
Arzignano 3
Auburn Hills 3
Bremen 3
Bristol 3
Calcinaia 3
Clark 3
Cogorno 3
Como 3
Crescentino 3
Frosinone 3
Fuzhou 3
Gießen 3
Jerusalem 3
Kocaeli 3
Montesilvano Marina 3
Nanchang 3
Nuremberg 3
Saint-Germain-en-Laye 3
Trieste 3
Valencia 3
Viña del Mar 3
York 3
Amsterdam 2
Baotou 2
Bari 2
Blackheath 2
Cambridge 2
Castelfranco Emilia 2
Castelli Calepio 2
Chieti 2
Core 2
Düsseldorf 2
Ferla 2
Fiumicino 2
Frankfurt am Main 2
Gambatesa 2
Totale 2.700
Nome #
Promuovere lo sviluppo di conoscenze e competenze in matematica 124
Attività con le Macchine Matematiche 111
Per la parabola ci vuol la parabolica? 106
Un approccio longitudinale per l’analisi delle prove INVALSI di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà? 98
Scienze e tecnologie in Emilia Romagna: Un nuovo approccio per lo sviluppo della cultura scientifica e tecnologica nella Regione Emilia-Romagna 92
Judging “as much as” before formal introduction to measure 89
Una macchina ogni tanto … 89
Argumentation in exploring mathematical machines: a study on pantographs 89
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica 88
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo 83
Difficoltà in matematica all’inizio dell’università: il caso delle percentuali. 82
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies. 80
Mathematical competences: struggling for a definition 80
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 78
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages 77
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 76
Analysis of mathematics standardized tests: examples of tasks for teachers 76
Assessment and argumentation: an analysis of mathematics standardized items 75
Insegnare e apprendere matematica nella scuola dell’infanzia e primaria 73
Cultural transposition as a theoretical framework to foster teaching innovations 69
Introduction to the papers of TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity (CERME 11) 67
Manipulatives in Mathematics Education 66
The SNV (INVALSI) experience 66
Costruzioni con riga e compasso: attività laboratoriali in corsi di formazione per insegnanti di scuola secondaria 66
Cultural transposition: Italian didactic experiences inspired by Chinese and Russian perspectives on whole number arithmetic 66
Manipulatives in Mathematics Education 65
Un’attività di formazione per insegnanti di scuola secondaria di primo grado: analisi di prove Invalsi di matematica 64
Analisi di quesiti Invalsi per la scuola primaria 63
Attained curriculum and external assessment in Italy: how to reflect on them? 63
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs 63
La didattica laboratoriale: il progetto MMLab-ER 62
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools 62
Cosa ci possono dire e come possiamo usare le prove Invalsi di matematica? 62
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes 61
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests 61
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation 60
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria 59
A dialogue about classroom tasks 58
Introduction to the papers of TWG20: Mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 58
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education" 58
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment 55
La probabilità nelle prove INVALSI: analisi in verticale 54
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems 53
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education 53
Exploring the Mathematical Machines for geometrical transformations: a cognitive analysis 52
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia 52
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs 50
Tasks for teachers in mathematics laboratory activities: a case study 49
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche 47
Le Macchine del progetto MMLab-ER 47
Il Laboratorio delle Macchine Matematiche: dalla tradizione a un progetto regionale di formazione degli insegnanti della scuola secondaria 47
I problemi nelle prove INVALSI 47
Laboratory activities in teacher training 46
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER 46
Students' utilization schemes of pantographs for geometrical transformations: a first classification 46
Mathematical background and problem solving: how does knowledge influence mental dynamics in Game Theory Problems 45
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna 44
La matematica si può toccare? Macchine provenienti dalla storia 44
Laboratori con le Macchine Matematiche 43
Le sperimentazioni del progetto MMLab-ER 43
Processi di esplorazione e argomentazione in attività con particolari Macchine Matematiche: i pantografi per le trasformazioni geometriche del piano 43
Measuring Rice in Early-Childhood Education Activities: A Bridge Across Discrete and Continuous Magnitudes 43
Educare ad argomentare in matematica: problemi aritmetici nella scuola primaria 43
Challenges in modelling in early years of school: the case of Adele. 38
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 38
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello 37
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database 36
La formazione degli insegnanti nel progetto MMLab-ER 36
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model 36
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator? 35
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge 30
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione 27
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 26
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests 25
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 20
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process 19
L’Università del Piemonte Orientale e la formazione dei docenti: riflessioni e azioni 15
Teachers’ professional development and mathematics LSA: first result of national project 15
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico 14
Processi argomentativi sviluppati e condivisi in attività laboratoriali nel primo ciclo di istruzione. 12
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity 11
Riflessioni sugli errori degli studenti nelle prove INVALSI di matematica: prime attività di un progetto nazionale. 11
Totale 4.558
Categoria #
all - tutte 23.926
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 23.926


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/202087 0 0 0 0 0 0 0 0 0 20 62 5
2020/2021508 62 5 74 6 75 2 66 33 81 22 76 6
2021/2022388 14 3 31 33 27 14 41 17 50 8 57 93
2022/20231.099 69 43 60 33 44 108 28 76 545 10 57 26
2023/2024456 38 29 35 15 80 16 106 17 11 34 21 54
2024/2025808 28 12 86 37 26 113 94 43 260 109 0 0
Totale 4.558