MARTIGNONE, Francesca
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.350
NA - Nord America 1.962
AS - Asia 1.866
SA - Sud America 337
AF - Africa 70
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
OC - Oceania 3
Totale 6.591
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.928
SG - Singapore 1.113
IT - Italia 701
IE - Irlanda 559
SE - Svezia 263
BR - Brasile 261
CN - Cina 241
HK - Hong Kong 231
DE - Germania 215
UA - Ucraina 205
RU - Federazione Russa 163
VN - Vietnam 123
FI - Finlandia 96
GB - Regno Unito 60
BJ - Benin 41
KR - Corea 30
ID - Indonesia 23
FR - Francia 22
AR - Argentina 21
PH - Filippine 20
MX - Messico 17
TR - Turchia 16
EC - Ecuador 15
IN - India 15
ZA - Sudafrica 15
BD - Bangladesh 14
BE - Belgio 14
CA - Canada 11
CL - Cile 11
AT - Austria 9
CO - Colombia 8
ES - Italia 8
IQ - Iraq 8
PY - Paraguay 8
CH - Svizzera 7
PE - Perù 7
ET - Etiopia 5
MA - Marocco 5
NL - Olanda 5
PL - Polonia 5
PT - Portogallo 5
IL - Israele 4
MY - Malesia 4
PK - Pakistan 4
AZ - Azerbaigian 3
BO - Bolivia 3
EU - Europa 3
JP - Giappone 3
UY - Uruguay 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AU - Australia 2
BG - Bulgaria 2
HR - Croazia 2
NO - Norvegia 2
RO - Romania 2
SA - Arabia Saudita 2
TN - Tunisia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
TW - Taiwan 2
UZ - Uzbekistan 2
CR - Costa Rica 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IR - Iran 1
JM - Giamaica 1
KE - Kenya 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LT - Lituania 1
LV - Lettonia 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
SN - Senegal 1
SY - Repubblica araba siriana 1
Totale 6.591
Città #
Dublin 553
Jacksonville 349
Hong Kong 231
Dearborn 187
Singapore 152
Wilmington 120
Ann Arbor 107
Beijing 95
Ashburn 90
Chandler 90
Milan 71
Lawrence 65
Princeton 65
Los Angeles 56
Moscow 51
Woodbridge 47
Ho Chi Minh City 46
Cotonou 41
Andover 38
Rome 38
Houston 37
Hanoi 31
Buffalo 30
Seoul 29
Piemonte 28
Rende 27
Dallas 26
Turin 25
San Mateo 22
São Paulo 21
Florence 19
Redondo Beach 19
Santa Clara 19
Genoa 18
New York 16
Modena 15
Bologna 14
Brussels 14
Helsinki 13
Boardman 12
Nanjing 12
Rio de Janeiro 12
Fairfield 11
Munich 11
Hefei 10
Montefalco 10
Norwalk 10
Seattle 10
Reggio Emilia 9
Kunming 8
Naples 8
The Dalles 8
Catania 7
Chioggia 7
Curitiba 7
Lecce 7
Mexico City 7
Mülheim 7
Padova 7
Palermo 7
Assago 6
Brooklyn 6
Denizli 6
Guangzhou 6
Jinan 6
Lima 6
Messina 6
Miami 6
Novara 6
Parma 6
Porto Alegre 6
Pretoria 6
Quito 6
Turku 6
Venice 6
Bandung 5
Belo Horizonte 5
Borgosesia 5
Cebu City 5
Eslöv 5
Fuzhou 5
Haiphong 5
L’Aquila 5
Montreal 5
Pavia 5
San Diego 5
San Francisco 5
Schalchen 5
Tianjin 5
Anápolis 4
Atlanta 4
Baranello 4
Biên Hòa 4
Boston 4
Can Tho 4
Casale Monferrato 4
Charlotte 4
Da Nang 4
Frankfurt am Main 4
Gangi 4
Totale 3.306
Nome #
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests 219
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education 214
Riflessioni sugli errori degli studenti nelle prove INVALSI di matematica: prime attività di un progetto nazionale. 185
Processi argomentativi sviluppati e condivisi in attività laboratoriali nel primo ciclo di istruzione. 183
Promuovere lo sviluppo di conoscenze e competenze in matematica 153
Manipulatives in Mathematics Education 139
Attività con le Macchine Matematiche 129
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica 119
Un approccio longitudinale per l’analisi delle prove INVALSI di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà? 117
Per la parabola ci vuol la parabolica? 115
Difficoltà in matematica all’inizio dell’università: il caso delle percentuali. 114
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies. 113
Argumentation in exploring mathematical machines: a study on pantographs 112
Scienze e tecnologie in Emilia Romagna: Un nuovo approccio per lo sviluppo della cultura scientifica e tecnologica nella Regione Emilia-Romagna 106
Una macchina ogni tanto … 100
Mathematical competences: struggling for a definition 100
Cosa ci possono dire e come possiamo usare le prove Invalsi di matematica? 100
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo 98
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 98
Judging “as much as” before formal introduction to measure 96
La didattica laboratoriale: il progetto MMLab-ER 96
Analisi di quesiti Invalsi per la scuola primaria 96
Analysis of mathematics standardized tests: examples of tasks for teachers 91
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages 91
Thematic Working Group on Mathematics Teacher Knowledge, Beliefs and Identity, TWG20 90
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 90
Assessment and argumentation: an analysis of mathematics standardized items 90
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria 89
Cultural transposition as a theoretical framework to foster teaching innovations 88
Insegnare e apprendere matematica nella scuola dell’infanzia e primaria 84
Costruzioni con riga e compasso: attività laboratoriali in corsi di formazione per insegnanti di scuola secondaria 82
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes 80
Introduction to the papers of TWG20: Mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 79
Cultural transposition: Italian didactic experiences inspired by Chinese and Russian perspectives on whole number arithmetic 77
Attained curriculum and external assessment in Italy: how to reflect on them? 77
I problemi nelle prove INVALSI 77
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation 75
A dialogue about classroom tasks 74
Introduction to the papers of TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity (CERME 11) 72
Manipulatives in Mathematics Education 71
Mathematical background and problem solving: how does knowledge influence mental dynamics in Game Theory Problems 71
The SNV (INVALSI) experience 71
Un’attività di formazione per insegnanti di scuola secondaria di primo grado: analisi di prove Invalsi di matematica 70
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools 69
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs 68
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 68
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs 66
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment 66
Tasks for teachers in mathematics laboratory activities: a case study 65
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems 65
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education" 65
Exploring the Mathematical Machines for geometrical transformations: a cognitive analysis 64
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia 63
Challenges in modelling in early years of school: the case of Adele. 62
La probabilità nelle prove INVALSI: analisi in verticale 61
Laboratory activities in teacher training 59
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database 58
Il Laboratorio delle Macchine Matematiche: dalla tradizione a un progetto regionale di formazione degli insegnanti della scuola secondaria 58
Educare ad argomentare in matematica: problemi aritmetici nella scuola primaria 58
La matematica si può toccare? Macchine provenienti dalla storia 55
Problem solving and argumentation in probability context: analysis of some examples of necessary object-level narratives 54
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello 53
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche 53
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER 53
Measuring Rice in Early-Childhood Education Activities: A Bridge Across Discrete and Continuous Magnitudes 52
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione 51
Teachers’ knowledge and beliefs about assessment in mathematics: initial evidence from a national survey of teachers’ formative needs 51
Laboratori con le Macchine Matematiche 51
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna 51
Processi di esplorazione e argomentazione in attività con particolari Macchine Matematiche: i pantografi per le trasformazioni geometriche del piano 51
Students' utilization schemes of pantographs for geometrical transformations: a first classification 50
Le Macchine del progetto MMLab-ER 49
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator? 48
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 47
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests 47
Le sperimentazioni del progetto MMLab-ER 47
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model 47
La formazione degli insegnanti nel progetto MMLab-ER 43
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge 41
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico 41
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process 39
I primi passi di un TLC: l'esperienza dell'Università del Piemonte Orientale 37
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 32
L’Università del Piemonte Orientale e la formazione dei docenti: riflessioni e azioni 27
Teachers’ professional development and mathematics LSA: first result of national project 27
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity 26
MOBILIZING MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE THROUGH INTERDISCIPLINARY EDUCATIONAL ACTIVITIES 23
Spazio e misura: giochi e racconti creati da studenti della scuola secondaria per laboratori nella fascia educativa "zerosei" 3
Conoscenze specialistiche degli insegnanti di matematica: riflessioni sull’insegnamento-apprendimento della proporzionalità 1
Totale 6.756
Categoria #
all - tutte 31.731
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.731


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021286 0 0 0 0 0 2 66 33 81 22 76 6
2021/2022388 14 3 31 33 27 14 41 17 50 8 57 93
2022/20231.099 69 43 60 33 44 108 28 76 545 10 57 26
2023/2024456 38 29 35 15 80 16 106 17 11 34 21 54
2024/20251.738 28 12 86 37 26 113 94 43 260 120 410 509
2025/20261.268 125 206 273 363 249 52 0 0 0 0 0 0
Totale 6.756