MARTIGNONE, Francesca
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.914
NA - Nord America 1.533
AS - Asia 458
AF - Africa 7
SA - Sud America 5
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
OC - Oceania 1
Totale 3.921
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.532
IE - Irlanda 559
IT - Italia 551
SE - Svezia 259
UA - Ucraina 187
DE - Germania 185
HK - Hong Kong 182
CN - Cina 124
SG - Singapore 116
FI - Finlandia 90
GB - Regno Unito 39
BE - Belgio 14
TR - Turchia 14
FR - Francia 8
PH - Filippine 8
CH - Svizzera 6
ES - Italia 5
ET - Etiopia 5
ID - Indonesia 4
CL - Cile 3
EU - Europa 3
IL - Israele 3
MY - Malesia 3
HR - Croazia 2
NL - Olanda 2
PT - Portogallo 2
RO - Romania 2
TW - Taiwan 2
UY - Uruguay 2
ZA - Sudafrica 2
BG - Bulgaria 1
CA - Canada 1
GR - Grecia 1
IR - Iran 1
JP - Giappone 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
Totale 3.921
Città #
Dublin 553
Jacksonville 348
Dearborn 187
Hong Kong 182
Wilmington 120
Ann Arbor 107
Chandler 90
Singapore 83
Lawrence 65
Princeton 65
Milan 58
Woodbridge 47
Ashburn 43
Beijing 43
Andover 38
Houston 35
Piemonte 28
Rende 27
San Mateo 22
Rome 17
Modena 15
Turin 15
Brussels 14
Genoa 14
Santa Clara 14
Helsinki 13
Boardman 12
Bologna 12
Nanjing 12
Fairfield 11
Hefei 10
Montefalco 10
Norwalk 10
Seattle 9
Kunming 8
Catania 7
Chioggia 7
Dallas 7
Lecce 7
Mülheim 7
Palermo 7
Denizli 6
Jinan 6
Los Angeles 6
Messina 6
Parma 6
Eslöv 5
Guangzhou 5
L’Aquila 5
Pavia 5
Venice 5
Baranello 4
Casale Monferrato 4
Florence 4
Gangi 4
Giulianova 4
Novara 4
San Diego 4
Shanghai 4
Adana 3
Agno 3
Arzignano 3
Auburn Hills 3
Bremen 3
Bristol 3
Calcinaia 3
Clark 3
Cogorno 3
Como 3
Crescentino 3
Frosinone 3
Fuzhou 3
Gießen 3
Jerusalem 3
Kocaeli 3
Montesilvano Marina 3
Nanchang 3
Saint-Germain-en-Laye 3
Trieste 3
Valencia 3
Viña del Mar 3
York 3
Amsterdam 2
Baotou 2
Bari 2
Blackheath 2
Cambridge 2
Castelfranco Emilia 2
Castelli Calepio 2
Chieti 2
Core 2
Ferla 2
Fiumicino 2
Frankfurt am Main 2
Gambatesa 2
Horia 2
Iloilo City 2
Imola 2
Isola Del Cantone 2
Isorella 2
Totale 2.571
Nome #
Promuovere lo sviluppo di conoscenze e competenze in matematica 117
Attività con le Macchine Matematiche 102
Per la parabola ci vuol la parabolica? 100
Un approccio longitudinale per l’analisi delle prove INVALSI di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà? 91
Scienze e tecnologie in Emilia Romagna: Un nuovo approccio per lo sviluppo della cultura scientifica e tecnologica nella Regione Emilia-Romagna 87
Una macchina ogni tanto … 86
Judging “as much as” before formal introduction to measure 85
Argumentation in exploring mathematical machines: a study on pantographs 83
Difficoltà in matematica all’inizio dell’università: il caso delle percentuali. 78
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo 77
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies. 76
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 75
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica 74
Mathematical competences: struggling for a definition 74
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 71
Analysis of mathematics standardized tests: examples of tasks for teachers 71
Assessment and argumentation: an analysis of mathematics standardized items 70
Insegnare e apprendere matematica nella scuola dell’infanzia e primaria 70
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages 70
Cultural transposition as a theoretical framework to foster teaching innovations 65
Introduction to the papers of TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity (CERME 11) 64
The SNV (INVALSI) experience 62
Manipulatives in Mathematics Education 61
Costruzioni con riga e compasso: attività laboratoriali in corsi di formazione per insegnanti di scuola secondaria 60
Attained curriculum and external assessment in Italy: how to reflect on them? 60
Un’attività di formazione per insegnanti di scuola secondaria di primo grado: analisi di prove Invalsi di matematica 59
Cultural transposition: Italian didactic experiences inspired by Chinese and Russian perspectives on whole number arithmetic 59
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools 58
Cosa ci possono dire e come possiamo usare le prove Invalsi di matematica? 58
Analisi di quesiti Invalsi per la scuola primaria 58
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests 56
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria 56
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation 56
La didattica laboratoriale: il progetto MMLab-ER 55
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs 55
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes 52
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education" 52
A dialogue about classroom tasks 51
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment 51
Manipulatives in Mathematics Education 51
Exploring the Mathematical Machines for geometrical transformations: a cognitive analysis 48
La probabilità nelle prove INVALSI: analisi in verticale 48
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia 48
Introduction to the papers of TWG20: Mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 47
Tasks for teachers in mathematics laboratory activities: a case study 46
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems 46
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education 46
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs 44
Il Laboratorio delle Macchine Matematiche: dalla tradizione a un progetto regionale di formazione degli insegnanti della scuola secondaria 44
Laboratory activities in teacher training 43
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche 42
Students' utilization schemes of pantographs for geometrical transformations: a first classification 42
Mathematical background and problem solving: how does knowledge influence mental dynamics in Game Theory Problems 41
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER 41
Laboratori con le Macchine Matematiche 40
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna 40
La matematica si può toccare? Macchine provenienti dalla storia 40
Le sperimentazioni del progetto MMLab-ER 40
I problemi nelle prove INVALSI 40
Processi di esplorazione e argomentazione in attività con particolari Macchine Matematiche: i pantografi per le trasformazioni geometriche del piano 39
Le Macchine del progetto MMLab-ER 37
Measuring Rice in Early-Childhood Education Activities: A Bridge Across Discrete and Continuous Magnitudes 37
Educare ad argomentare in matematica: problemi aritmetici nella scuola primaria 35
La formazione degli insegnanti nel progetto MMLab-ER 33
Challenges in modelling in early years of school: the case of Adele. 32
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model 32
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 30
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello 29
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database 28
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator? 28
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge 25
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 21
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests 19
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione 16
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 15
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process 8
L’Università del Piemonte Orientale e la formazione dei docenti: riflessioni e azioni 7
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity 7
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico 7
Teachers’ professional development and mathematics LSA: first result of national project 4
Totale 4.071
Categoria #
all - tutte 21.268
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 21.268


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020359 0 0 0 0 0 0 137 57 78 20 62 5
2020/2021508 62 5 74 6 75 2 66 33 81 22 76 6
2021/2022388 14 3 31 33 27 14 41 17 50 8 57 93
2022/20231.099 69 43 60 33 44 108 28 76 545 10 57 26
2023/2024456 38 29 35 15 80 16 106 17 11 34 21 54
2024/2025321 28 12 86 37 26 113 19 0 0 0 0 0
Totale 4.071