MARTIGNONE, Francesca
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.827
NA - Nord America 1.491
AS - Asia 278
AF - Africa 7
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
SA - Sud America 3
OC - Oceania 1
Totale 3.610
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.490
IE - Irlanda 559
IT - Italia 476
SE - Svezia 254
UA - Ucraina 187
DE - Germania 184
CN - Cina 118
FI - Finlandia 90
HK - Hong Kong 82
SG - Singapore 57
GB - Regno Unito 39
BE - Belgio 14
FR - Francia 8
TR - Turchia 8
ES - Italia 5
ET - Etiopia 5
PH - Filippine 4
CL - Cile 3
EU - Europa 3
IL - Israele 3
MY - Malesia 3
HR - Croazia 2
NL - Olanda 2
PT - Portogallo 2
RO - Romania 2
ZA - Sudafrica 2
BG - Bulgaria 1
CA - Canada 1
GR - Grecia 1
ID - Indonesia 1
IR - Iran 1
JP - Giappone 1
NO - Norvegia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
Totale 3.610
Città #
Dublin 553
Jacksonville 348
Dearborn 187
Wilmington 120
Ann Arbor 107
Chandler 90
Hong Kong 82
Lawrence 65
Princeton 65
Woodbridge 47
Ashburn 43
Beijing 43
Milan 42
Andover 38
Houston 35
Singapore 31
Piemonte 28
Rende 27
San Mateo 22
Brussels 14
Genoa 14
Helsinki 13
Boardman 12
Nanjing 12
Turin 12
Bologna 11
Fairfield 11
Modena 11
Hefei 10
Montefalco 10
Norwalk 10
Rome 9
Seattle 9
Kunming 8
Catania 7
Chioggia 7
Dallas 7
Mülheim 7
Palermo 7
Jinan 6
Messina 6
Parma 6
Guangzhou 5
Pavia 5
Baranello 4
Casale Monferrato 4
Gangi 4
Lecce 4
Novara 4
San Diego 4
Adana 3
Arzignano 3
Auburn Hills 3
Bremen 3
Bristol 3
Calcinaia 3
Cogorno 3
Como 3
Frosinone 3
Fuzhou 3
Gießen 3
Jerusalem 3
Kocaeli 3
Los Angeles 3
Montesilvano Marina 3
Nanchang 3
Saint-Germain-en-Laye 3
Trieste 3
Valencia 3
Venice 3
Viña del Mar 3
York 3
Amsterdam 2
Baotou 2
Bari 2
Blackheath 2
Cambridge 2
Castelfranco Emilia 2
Chieti 2
Core 2
Fiumicino 2
Frankfurt am Main 2
Gambatesa 2
Giulianova 2
Horia 2
Iloilo City 2
Imola 2
Isola Del Cantone 2
Isorella 2
Kuala Lumpur 2
Lanark 2
L’Aquila 2
Mariano Comense 2
Monza 2
Pearl City 2
Perugia 2
Pescara 2
Pescia 2
Porto 2
Pretoria 2
Totale 2.348
Nome #
Per la parabola ci vuol la parabolica? 99
Promuovere lo sviluppo di conoscenze e competenze in matematica 99
Attività con le Macchine Matematiche 96
Un approccio longitudinale per l’analisi delle prove INVALSI di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà? 89
Scienze e tecnologie in Emilia Romagna: Un nuovo approccio per lo sviluppo della cultura scientifica e tecnologica nella Regione Emilia-Romagna 87
Una macchina ogni tanto … 85
Judging “as much as” before formal introduction to measure 82
Argumentation in exploring mathematical machines: a study on pantographs 78
Difficoltà in matematica all’inizio dell’università: il caso delle percentuali. 78
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies. 75
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo 74
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 72
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 70
Mathematical competences: struggling for a definition 70
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages 69
Assessment and argumentation: an analysis of mathematics standardized items 68
Analysis of mathematics standardized tests: examples of tasks for teachers 67
Cultural transposition as a theoretical framework to foster teaching innovations 62
Introduction to the papers of TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity (CERME 11) 62
Insegnare e apprendere matematica nella scuola dell’infanzia e primaria 60
Costruzioni con riga e compasso: attività laboratoriali in corsi di formazione per insegnanti di scuola secondaria 59
The SNV (INVALSI) experience 58
Manipulatives in Mathematics Education 57
Analisi di quesiti Invalsi per la scuola primaria 57
Attained curriculum and external assessment in Italy: how to reflect on them? 57
Cultural transposition: Italian didactic experiences inspired by Chinese and Russian perspectives on whole number arithmetic 56
Un’attività di formazione per insegnanti di scuola secondaria di primo grado: analisi di prove Invalsi di matematica 55
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica 54
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools 54
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests 53
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs 53
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation 52
Cosa ci possono dire e come possiamo usare le prove Invalsi di matematica? 52
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education" 51
La didattica laboratoriale: il progetto MMLab-ER 50
A dialogue about classroom tasks 50
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria 50
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment 48
Manipulatives in Mathematics Education 47
Introduction to the papers of TWG20: Mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 46
Exploring the Mathematical Machines for geometrical transformations: a cognitive analysis 45
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems 45
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia 45
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education 42
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche 41
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs 41
Tasks for teachers in mathematics laboratory activities: a case study 41
La probabilità nelle prove INVALSI: analisi in verticale 41
Laboratory activities in teacher training 40
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER 40
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes 40
Laboratori con le Macchine Matematiche 39
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna 39
Le sperimentazioni del progetto MMLab-ER 39
Il Laboratorio delle Macchine Matematiche: dalla tradizione a un progetto regionale di formazione degli insegnanti della scuola secondaria 39
I problemi nelle prove INVALSI 39
La matematica si può toccare? Macchine provenienti dalla storia 37
Mathematical background and problem solving: how does knowledge influence mental dynamics in Game Theory Problems 37
Students' utilization schemes of pantographs for geometrical transformations: a first classification 37
Processi di esplorazione e argomentazione in attività con particolari Macchine Matematiche: i pantografi per le trasformazioni geometriche del piano 36
Measuring Rice in Early-Childhood Education Activities: A Bridge Across Discrete and Continuous Magnitudes 36
Le Macchine del progetto MMLab-ER 34
Educare ad argomentare in matematica: problemi aritmetici nella scuola primaria 32
La formazione degli insegnanti nel progetto MMLab-ER 30
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model 29
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 27
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator? 27
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello 24
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database 22
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge 20
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests 18
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 17
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 15
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico 7
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity 6
Challenges in modelling in early years of school: the case of Adele. 5
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process 3
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione 2
Totale 3.758
Categoria #
all - tutte 16.890
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 16.890


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020652 11 2 58 1 99 122 137 57 78 20 62 5
2020/2021508 62 5 74 6 75 2 66 33 81 22 76 6
2021/2022388 14 3 31 33 27 14 41 17 50 8 57 93
2022/20231.099 69 43 60 33 44 108 28 76 545 10 57 26
2023/2024456 38 29 35 15 80 16 106 17 11 34 21 54
2024/20258 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 3.758