Sfoglia per Autore
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation
2016-01-01 Bartolini Bussi, M. G.; Di Paola, B.; Martignone, Francesca; Mellone, M.; R. a. m. p. l. o. u. d., A.
Una macchina ogni tanto …
2015-01-01 L., Galleano; Martignone, Francesca; M., Bertoli
Per la parabola ci vuol la parabolica?
2015-01-01 E., Pasqualini; M., Bertoli; Martignone, Francesca
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment
2015-01-01 Lemmo, A.; Branchetti, L.; Ferretti, F.; Maffia, A.; Martignone, Francesca
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria
2015-01-01 Di Paola, B.; Mellone, M.; Martignone, Francesca; Ramploud, A.
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools
2015-01-01 Bartolini Bussi, M. G.; Martignone, Francesca
The SNV (INVALSI) experience
2015-01-01 Rossella, Garuti; Martignone, Francesca
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies.
2015-01-01 Martignone, Francesca
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests
2015-01-01 Branchetti, Laura; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea; Martignone, Francesca; Matteucci, Mariagiulia; Mignani, Stefania
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems
2014-01-01 Martignone, Francesca; C., Sabena
Manipulatives in Mathematics Education
2014-01-01 M. G., Bartolini; Martignone, Francesca
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes
2014-01-01 F., Arzarello; O., Robutti; C., Sabena; A., Cusi; R., Garuti; N., Malara; Martignone, Francesca
A dialogue about classroom tasks
2013-01-01 S., Banchelli; Martignone, Francesca
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo
2013-01-01 A., Baccaglini Frank; Martignone, Francesca; M., Mellone
Judging “as much as” before formal introduction to measure
2013-01-01 A., Baccaglini Frank; Martignone, Francesca; M., Mellone
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs
2013-01-01 G., Aldon; F., Arzarello; A., Cusi; R., Garuti; Martignone, Francesca; O., Robutti; C., Sabena; S., Soury Lavergne
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education
2013-01-01 Maria G., Bartolini Bussi; Martignone, Francesca
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche
2012-01-01 S., Banchelli; Martignone, Francesca
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER
2011-01-01 Martignone, Francesca
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna
2011-01-01 Martignone, Francesca
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
An educational experience of cultural transposition in primary school: problems with variation | 1-gen-2016 | Bartolini Bussi, M. G.; Di Paola, B.; Martignone, Francesca; Mellone, M.; R. a. m. p. l. o. u. d., A. | |
Una macchina ogni tanto … | 1-gen-2015 | L., Galleano; Martignone, Francesca; M., Bertoli | |
Per la parabola ci vuol la parabolica? | 1-gen-2015 | E., Pasqualini; M., Bertoli; Martignone, Francesca | |
Students’ difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment | 1-gen-2015 | Lemmo, A.; Branchetti, L.; Ferretti, F.; Maffia, A.; Martignone, Francesca | |
Un’esperienza educativa di trasposizione culturale nella scuola primaria | 1-gen-2015 | Di Paola, B.; Mellone, M.; Martignone, Francesca; Ramploud, A. | |
The use of concrete artefacts in Geometry Teacher Education for secondary schools | 1-gen-2015 | Bartolini Bussi, M. G.; Martignone, Francesca | |
The SNV (INVALSI) experience | 1-gen-2015 | Rossella, Garuti; Martignone, Francesca | |
A development over time of the reseachers’ meta-didactical praxeologies. | 1-gen-2015 | Martignone, Francesca | |
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics tests | 1-gen-2015 | Branchetti, Laura; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea; Martignone, Francesca; Matteucci, Mariagiulia; Mignani, Stefania | |
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems | 1-gen-2014 | Martignone, Francesca; C., Sabena | |
Manipulatives in Mathematics Education | 1-gen-2014 | M. G., Bartolini; Martignone, Francesca | |
Meta-didactical Transposition: a theoretical model for teacher education programmes | 1-gen-2014 | F., Arzarello; O., Robutti; C., Sabena; A., Cusi; R., Garuti; N., Malara; Martignone, Francesca | |
A dialogue about classroom tasks | 1-gen-2013 | S., Banchelli; Martignone, Francesca | |
"Tanto quanto" a cavallo tra discreto e continuo | 1-gen-2013 | A., Baccaglini Frank; Martignone, Francesca; M., Mellone | |
Judging “as much as” before formal introduction to measure | 1-gen-2013 | A., Baccaglini Frank; Martignone, Francesca; M., Mellone | |
The meta-didactical transposition: a model for analysing teachers education programs | 1-gen-2013 | G., Aldon; F., Arzarello; A., Cusi; R., Garuti; Martignone, Francesca; O., Robutti; C., Sabena; S., Soury Lavergne | |
Cultural Issues in the communication of research on mathematics education | 1-gen-2013 | Maria G., Bartolini Bussi; Martignone, Francesca | |
Esplorare, congetturare e argomentare: Attività di laboratorio con le macchine matematiche | 1-gen-2012 | S., Banchelli; Martignone, Francesca | |
Dalla formazione insegnanti alle attività in classe con le macchine matematiche: l'esperienza del progetto MMLab-ER | 1-gen-2011 | Martignone, Francesca | |
Laboratori delle macchine matematiche per l'Emilia Romagna | 1-gen-2011 | Martignone, Francesca |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile