Sfoglia per Autore
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico
2023-01-01 Manilii, M. R.; Martignone, F.; Saccoletto, M.; Vernero, M. C.
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests
2023-01-01 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Viola, Giada
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity
2023-01-01 Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ferretti, Federica; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Ribeiro., Miguel
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica
2023-01-01 Andra, Chiara; Martignone, F
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database
2023-01-01 Santi, George; Ferretti, Federica; Martignone, Francesca
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process
2023-01-01 Coles, A.; Rodríguez-Muñiz, ; L. J., Mok I. A. C.; Ruiz, A.; Karsenty, R.; Martignone, F.; Osta, I.; Ferretti, F.; Nguyen, T. A.
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge
2022-01-01 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Santi, G eorge
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity
2022-01-01 Aslan-Tutak, Fatma; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ribeiro, Miguel
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge
2022-01-01 Annalisa, Cusi; Martignone, Francesca
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello
2022-01-01 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Santi, Giorgio
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione
2022-01-01 Martignone, Francesca
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator?
2022-01-01 Martignone, Francesca; Ferretti, Federica; Rodríguez-Muñiz, Luis
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model
2021-01-01 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Rodríguez-Muñiz, Luis J.
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia
2021-01-01 Andra', Chiara; Martignone, Francesca
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages
2020-01-01 Ferrari, Pier Luigi; Martignone, Francesca
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria
2020-01-01 Ferri, Franca; Martignone, Francesca; Robotti, Elisabetta; Sabena, Cristina
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education"
2020-01-01 Martignone, Francesca
Manipulatives in Mathematics Education
2020-01-01 Bartolini, Maria Giuseppina; Martignone, Francesca
I problemi nelle prove INVALSI
2020-01-01 Martignone, Francesca
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs
2020-01-01 Ferretti, F.; Funghi, S.; Martignone, F.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile