Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 77
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico 1-gen-2023 Manilii, M. R.; Martignone, F.; Saccoletto, M.; Vernero, M. C.
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests 1-gen-2023 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Viola, Giada
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity 1-gen-2023 Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ferretti, Federica; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Ribeiro., Miguel
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica 1-gen-2023 Andra, Chiara; Martignone, F
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database 1-gen-2023 Santi, George; Ferretti, Federica; Martignone, Francesca
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process 1-gen-2023 Coles, A.; Rodríguez-Muñiz, ; L. J., Mok I. A. C.; Ruiz, A.; Karsenty, R.; Martignone, F.; Osta, I.; Ferretti, F.; Nguyen, T. A.
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 1-gen-2022 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Santi, G eorge
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity 1-gen-2022 Aslan-Tutak, Fatma; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ribeiro, Miguel
Integration of two theoretical lenses to analyse the potentialities of a practice-based task in fostering pre-service mathematics teacher specialized knowledge 1-gen-2022 Annalisa, Cusi; Martignone, Francesca
Le valutazioni standardizzate e la formazione insegnanti: un modello 1-gen-2022 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Santi, Giorgio
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione 1-gen-2022 Martignone, Francesca
What aspects can characterize the specialized knowledge of a mathematics teacher educator? 1-gen-2022 Martignone, Francesca; Ferretti, Federica; Rodríguez-Muñiz, Luis
Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model 1-gen-2021 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Rodríguez-Muñiz, Luis J.
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia 1-gen-2021 Andra', Chiara; Martignone, Francesca
Commentary on cognitive and non-cognitive factors in a vertical perspective: the case of percentages 1-gen-2020 Ferrari, Pier Luigi; Martignone, Francesca
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 1-gen-2020 Ferri, Franca; Martignone, Francesca; Robotti, Elisabetta; Sabena, Cristina
Introduction to the Chapter 24 “Cultural issues in affect-related research in Mathematics Education" 1-gen-2020 Martignone, Francesca
Manipulatives in Mathematics Education 1-gen-2020 Bartolini, Maria Giuseppina; Martignone, Francesca
I problemi nelle prove INVALSI 1-gen-2020 Martignone, Francesca
How standardised tests impact on teacher practices: an exploratory study of teachers’ beliefs 1-gen-2020 Ferretti, F.; Funghi, S.; Martignone, F.
Mostrati risultati da 1 a 20 di 77
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile