Sfoglia per Autore
Evaluation of Effectiveness of the Unplugged Program on Gambling Behaviours among Adolescents: Study Protocol of the Experimental Controlled Study "GAPUnplugged"
2024-01-01 Vigna-Taglianti, Federica Daniela; Martorana, Marco; Viola, Erica; Renna, Mariaelisa; Vadrucci, Serena; Sciutto, Alberto; Andra, Chiara; Mehanovic, Emina; Ginechesi, Maria; Vullo, Claudia; Ceccano, Adalgisa; Casella, Pietro; Faggiano, Fabrizio
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica
2023-01-01 Andra, Chiara; Martignone, F
A method for meta-reviews of research unfolding the unavoidable systemic nature of affect
2023-01-01 Andra', Chiara; Amico, Andrea; Scalvini, Cristina; Doria, Luca; Liljedahl, Peter; Pezzutto, Matteo
Two technology-enthusiastic teachers and two very different lessons
2023-01-01 Andra, Chiara; Kontorovich, Igor’; Brunetto, Domenico
Teachers' tensions: managed or resolved
2023-01-01 Peter, Liljedahl; Andra', Chiara; Annette, Rouleau; Di Martino Pietro,
Teaching as a system: COVID-19 as a lens into teacher change
2022-01-01 Brunetto, D.; Bernardi, G.; Andra, C.; Liljedahl, P.
Differences in Perceived and Experienced Stigma Between Problematic Gamblers and Non-gamblers in a General Population Survey
2022-01-01 Andra', Chiara; Priolo, G.; Merlin, F.; Chiavarino, C.
Intrecci tra conoscenze specialistiche degli insegnanti e aspetti affettivi in esempi di progettazioni di attività per la scuola dell’infanzia
2021-01-01 Andra', Chiara; Martignone, Francesca
Tensions within teachers’ beliefs: implications for teacher professional development
2021-01-01 Andra', Chiara; Peter, Liljedahl; Ralf, Erens; Annette, Rouleau
Mathematics for Social Integration
2021-01-01 Brunetto, D; Andra, Chiara; Parolini, N; Verani, M.
Spunti per una “educazione logica” nella formazione matematica pre-universitaria.
2020-01-01 Rosa, Iaderosa; Andra', Chiara; Domenico, Brunetto
Experiences of empowerment in mathematics
2020-01-01 Andra', Chiara; Domenico, Brunetto
Designing mathematics hybrid classrooms in high school: the cases of Nicoletta and Lorenza
2020-01-01 Andra', Chiara; Domenico, Brunetto; Igor, Kontorovich
TEEN-immigrants explore a math mobile app
2020-01-01 Andra', Chiara; Domenico, Brunetto; Nicola, Parolini; Marco, Verani
Reversal theory to understand students’ difficulties with graphs in mathematics
2020-01-01 Andra', Chiara; Giulia, Bernardi
Designing mathematics hybrid classrooms in high school: the case of Valeria
2020-01-01 Andra', Chiara; Domenico, Brunetto; Igor, Kontorovich
An affective lens for tensions emerging from teacher professional development
2019-01-01 Andra', Chiara; Annette, Rouleau; Peter, Liljedahl; PIETRO DI MARTINO,
Teaching with emerging technologies in a STEM university math class.
2019-01-01 Andra', Chiara; Giulia, Bernardi; Domenico, Brunetto
Scommettere sulla matematica, oggi: perché?
2018-01-01 Andrà, C.; Parolini, N.
Engagement in Mathematics MOOC Forums
2018-01-01 Andra', Chiara; Elisabetta, Repossi
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile