Sfoglia per Autore
Teachers’ knowledge and beliefs about assessment in mathematics: initial evidence from a national survey of teachers’ formative needs
In corso di stampa Bolondi, G.; Cibien, M. C.; Ferretti, F.; Gambini, A.; Martignone, F.
Thematic Working Group on Mathematics Teacher Knowledge, Beliefs and Identity, TWG20
2025-01-01 Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ribeiro, Miguel; Ferretti, Federica; Hubeňáková, Veronika; Stoyanova Kennedy, Nadia; Karlsson, Jimmy
I primi passi di un TLC: l'esperienza dell'Università del Piemonte Orientale
2025-01-01 De Giorgi, Daniele; Franceschinis, Giuliana; Martignone, Francesca
Conoscenze specialistiche degli insegnanti di matematica: riflessioni sull’insegnamento-apprendimento della proporzionalità
2025-01-01 De Giorgi, D.; Martignone, F.; Sabena, C
Spazio e misura: giochi e racconti creati da studenti della scuola secondaria per laboratori nella fascia educativa "zerosei"
2025-01-01 Martignone, F; Avetta, L.; Schito, A.; Tassi, C.
MOBILIZING MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE THROUGH INTERDISCIPLINARY EDUCATIONAL ACTIVITIES
2025-01-01 De Giorgi, Daniele; Martignone, Francesca; Sabena, Cristina
Problem solving and argumentation in probability context: analysis of some examples of necessary object-level narratives
2025-01-01 Martignone, Francesca; De Giorgi, Daniele; Saccoletto, Marta
Processi argomentativi sviluppati e condivisi in attività laboratoriali nel primo ciclo di istruzione.
2024-01-01 Cavalotti, S.; De Giorgi, D.; Manilii, M. R.; Martignone, F.; Saccoletto, M.; Vernero, M. C.
Riflessioni sugli errori degli studenti nelle prove INVALSI di matematica: prime attività di un progetto nazionale.
2024-01-01 Bolondi, G.; Ferretti, F.; Martignone, F.
L’Università del Piemonte Orientale e la formazione dei docenti: riflessioni e azioni
2024-01-01 Martignone, Francesca
Teachers’ professional development and mathematics LSA: first result of national project
2024-01-01 Viola, G.; Ferretti, F.; Gambini, A; Martignone, F.; Soldano, C.; Spagnolo, C.
Mathematics teachers specialised Knowledge and Gestinv database
2023-01-01 Santi, George; Ferretti, Federica; Martignone, Francesca
Attività didattiche nel primo ciclo d’istruzione sull’introduzione al pensiero probabilistico
2023-01-01 Manilii, M. R.; Martignone, F.; Saccoletto, M.; Vernero, M. C.
In-service Italian primary mathematics teachers’ knowledge and beliefs about possible students’ mistakes in mathematics large-scale tests
2023-01-01 Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Viola, Giada
Introduction to TWG20: Knowledge, beliefs and identity
2023-01-01 Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ferretti, Federica; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Ribeiro., Miguel
La sfida di insegnare matematica con un approccio multidisciplinare nella scuola primaria: su convinzioni e conoscenze di una insegnante di matematica
2023-01-01 Andra, Chiara; Martignone, F
Teachers, Resources, Assessment Practices: Role and Impact on the Curricular Implementation Process
2023-01-01 Coles, A.; Rodríguez-Muñiz, ; L. J., Mok I. A. C.; Ruiz, A.; Karsenty, R.; Martignone, F.; Osta, I.; Ferretti, F.; Nguyen, T. A.
Challenges in modelling in early years of school: the case of Adele.
2023-01-01 Andrà, Chiara; Martignone, F.
Introduction to TWG20: mathematics teacher knowledge, beliefs, and identity
2022-01-01 Aslan-Tutak, Fatma; Hubeňáková, Veronika; Karlsson, Jimmy; Kennedy, Nadia; Martignone, Francesca; Montes, Miguel; Ribeiro, Miguel
Analisi di processi argomentativi in attività di problem solving di studenti del primo ciclo di istruzione
2022-01-01 Martignone, Francesca
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile