This paper analyses the role Italian Universities can play in favour of voluntary guardians of unaccompanied children under Law n. 47/2017. Specifically, we try to standardize the experience of Piedmont Region and we emphasize that public engagement, and in general the so-called Universities' Third Mission, has positive outcomes in terms of teaching and research and staff wellbeing.

Il ruolo delle Università a favore dei tutori volontari di minori stranieri non accompagnati: spunti per modellizzare un’esperienza di Terza Missione e promuovere contaminazioni virtuose tra intervento sociale, ricerca e didattica

Luca Pavani
2019-01-01

Abstract

This paper analyses the role Italian Universities can play in favour of voluntary guardians of unaccompanied children under Law n. 47/2017. Specifically, we try to standardize the experience of Piedmont Region and we emphasize that public engagement, and in general the so-called Universities' Third Mission, has positive outcomes in terms of teaching and research and staff wellbeing.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Articolo_LLL.pdf

file ad accesso aperto

Descrizione: Articolo
Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Dominio pubblico
Dimensione 263.81 kB
Formato Adobe PDF
263.81 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11579/177965
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact